Friends :)

LIKE jika anda SUKA :)

Thursday, December 30, 2010

. : Dulu Kala : .

Korang ingat tak zaman sekolah dedulu?
Tadi,,bila aku duk sorang2 kat dalam bilik...teringat plak zaman masa kanak2 dulu...
MySpace


Dulu2kan, kalau terpijak kasut sekolah kawan, mesti kita kasi kasut kita suruh dia pijak balik.kn?kn?
Kiranya, sama adil la konon. Hahaha.poyo jek..

Lagi, masa dulu, kalau kawan pinjam sharpener, mesti pesan,  
“Eh,,kau jangan tiup tau pengasah aku tu. Nanti tumpul pulak sharpener aku.”
Betul tak apa aku kata nih??korang pun mesti penah cakap mcm ni kn?

Lepas tu,, dorang ada kata kalau sharp pensil tu...jangan sampai 'KONTOT'..
nanti mak kau mati...
adhoii,,,yang aku ni pun percayala bulat-bulat...al-maklumlah,,budak2 apa tau..
korang pun mesti percaya gak kn?kn?sma mcm aku...
xyah nak tipu aku la..lau korang kata 'X' ..hahaha


haaa.. lagi satu pasal pensil warna. Kalau boleh, lagi besar pensil warna kau, maksudnya, kau memang anak orang kayee. Ramai la kawan2 pun rapat nak pinjam. Bila dorang nak pinjam, siap pesan,  
“Nanti jangan tekan kuat kuat tau ! Kang tumpul, mak kita marah.”
heeeee~


............................................................................................


ni la zaman persekolahan yang tak akan dilupakan...
Sekejap jek masa berlalu kn ??....
Rasa nak ulang balik je zaman persekolahan..
bole err??haizz...


waktu sekolah dulu,, lau cikgu mara je...balik umah ngadu dgn mak...
anak manjala katakan...
anak : makkk,,,tadi kat sekolah org kene marah...waaaa (smbil menangis)
MySpace 
mak  : kenapa cikgu marah ??
anak : yela,,keja sekolah tak siap..
mak : tu la,,,spe suruh main je..kan mak kata,siapkan keja skola dulu baru boleh main..padan muka..
MySpace
haizz,,,kita balik nak mengadu,,alih2 kene balik..hahaha..
ade ke patut..apa pnye mak daaa...

apa pun,rindu betul zaman persekolahan. Enjoy je. Besshh. Terbaik ! Takde nak pening kepala pikir masalah itu ini.kn?kn?

 p/s - korang rindu tak ??



hanya tersenyum...~  =)  MySpace

Tuesday, December 28, 2010

kisah lawak atuk dan nenek =)

Sepasang atuk dan nenek yang akhir-akhir ini menjadi pelupa dalam segala hal.. akhirnya pergi menemui doktor.. Doktor mengatakan bahawa secara fizikal mereka sihat saja. Doktor menyarankan agar mereka membiasakan diri untuk menulis apa saja untuk membantu mereka mengingat segala perkara.


Suatu malam kedua atuk dan Nenek tersebut sedang menonton TV...Tiba-tiba si atuk berdiri..


Nenek : "Mahu kemana?"

Atuk : "Oh aku mahu ke dapur untuk mengambil segelas air"

Nenek : "Kalau begitu.. tolong bawakan aku AISKRIM VANILA"

Atuk : "OK .."

Nenek : "Eh tunggu.. sebaiknya abang tulis dulu supaya tidak lupa"

Atuk : "Ah tidak perlu.. aku ingat... Aiskrim vanila kan?"

Nenek : "Kalau begitu tambahkan strawberry dan krimnya"

Atuk : "Beres .. !!"

Nenek : "Ah sebaiknya tulis semua pesananku itu..nanti pasti abang akan lupa semuanya"

Atuk : "Jangan Bimbang.. aku masih ingat.. Aiskrim vanila..strawberry dan krimnya bukan?"

Dua puluh minit kemudian Si Atuk datang dan memberikan kepada nenek sepiring daging dan beberapa biji telur rebus.

Nenek : (Dengan wajah terkejut) "Nah, Aku dah kata.. abang akan lupa pesananku... sepatutnya ditulis dulu"

Atuk : "Iya ke..? salah ke..? Apa yang kamu pesan tadi?"

Nenek : "ROTI BAKAR ISI JAM STRAWBERRY."

Siapa yang pelupa??MySpace

p/s - sekadar hiburkan hati...

hanya tersenyum...~  =) MySpace
 

Saturday, December 25, 2010

kisah my kamfung

Salam..yihuu  =D

Da lama suda tdk mengupdate blog..
al kishah kali ni pasal my kamfung...hehe

Selesai je majlis graduasi kt segi college 18.12.2010 haritu terus ke stadium bukit jalil...
tak sabar rasanya nak balik kamfung...

Pada pukul 8pm selamat sampai ke Johor..mengambil masa 4 jam aje..
Hujung minggu dihabiskan dengan berkelana pulang ke kampung halaman bersama teman..walaupun masa yang ada begitu singkat tapi cukup bermakna. Dapat jugak bertemu nenek dan sedara mara yang ada. Rindu giler sama mereka ! =)

.................................................................................................

yeeeha,, baru aje balik dari kamfung. Bessh !!
lagi2 dengan my 'bad' frends.. (ecah yg *sengal).
Merasai ketenangan dan kedamaian. Hilang sume masalah yang melanda ! serius..
Pejam celik..pejam celik.. da 4 hari gak la aku kat Johor. sekejap aje masa berlalu...
terubat rindu kay my kamfung...... especially kat my nyai  dan adik2 sedara..
da makin besar mereka2 tuh.. 
bertambah cantik.bertambah hensem.  =))

aktiviti seharian ; makan, tido, tengok 'tivi' ..
biasala duk kat kamfung,, ape je yang boleh buat? itu jela..
kadang tu tolong2 la jugak my nyai kemas2 halaman umah..
(terbakar dan membakar sampah!)heeeee~
Pastu agak2 rasa bosan...ape lagi,,rembat la moto my nyai..hehehe
maaf ye....cucu degil memang begini..
seb bek tak kene marah... =D
selamat dunia akhirat...........

Da dapat rembat moto,,ape lagi... gi la jenjalan pusing2 satu kamfung dengan ecah 
dan tersinggah la uma makcik aku..
seronok kan cah? jom nek moto lagi dgn aku. mau ka?
(walaupun tdk thu menggunakan gear..haha) janji dapat jalan.kn?kn?kn?
power jugak aku bawak moto... agak2 macam ni ha .. 


heeeeee~ apa macam?power an? anda bole tiru macam saya? mesti xboleh munya!
(gambar sekadar hiasan ! )

Haizzz,, bila la boleh balik kamfung lagi ?
naik bas macam itu hari pun takpe la... tak kesah munye...
ni la antara gambar2 yang 'tersnap' ..


Yang Terindah Dalam Kenangan ....












Lepas tiga hari kat my kamfung, gi la umah makcik aku kat Kluang, Johor ..
sebab keesokannya nak balik KL da.. so,,nek bas dari sana.dekat la sikit dan menjimatkan masa..
tido semalaman kat umah makcik aku tuh....
terasa macam nak duk lama sikit je tapi mengenangkan my 'bad' frends yang mulai merindui kat mak dan bapaknye ... ye err ?? terpaksalah batalkan hasrat ...

Keesokannya,, sebelum balik tuh .. 'tersnaplah' beberapa gamba lagi....
ni la hasilnya .... 
Jeng..Jeng..Jeng..












Apa yang ada pada kamfung ?? keindahan dan kedamaian !

p/s - ingin merasai suasana my kamfung ??
             berkunjungla kemari !!


hanya tersenyum...~  =) MySpace

Thursday, December 16, 2010

kata-kata


"  Wanitaapabila setiap pekerjaan 
hariannya dilakukan kerana Allah, 
nescaya pahala yang diterima
berganda-ganda ....oleh itu sentiasa
mulakan apa-apa pekerjaan

Wednesday, December 15, 2010

Thanks to Allah..

Hooray !! haha ~
Thanks to Allah swt ...
Finish my exam ...
tengoklah gambar ni .. gila an?haha..


              

Lega seketika ..so,,after this ..
bnyak perancangan yg sy nak buat ..
banyaak sgt........ ye err??

1- Kemas bilik (da mcm tongkang pecah kott )
2- Blik kamfung jmpa nenek with my frens..
    agak-agak 3-4 hari ok la..lepaskan rindu kat my kamfung ..
3- Kuar jenjalan lepas gian.wayang? maybe kott...
4- Masanya utk mencari dan tercari kerja ..hehe


hanya tersenyum...~  =)MySpace
 

Monday, December 6, 2010

Hari ni. 6Dis2010



haiz,,,,bila la nk abis exam ni ??
terasa nak balik kg la..jumpa ngan nenek.
da la haritu xdpt balik gara2 nk bca bku kt uma la kononnye..


ni la my kamfung ...







mak - pah,ko nk ikot blik kg x?
aku - xpela,,nk bce bku kt uma la.
mak - ala,,,kt mna2 pn bole bce buku..
aku - xmola,,xdpt 'konsenteerate' la..
mak - ahh,,ade aje alasan ko..xnk ikot suda la.mak blik ngan 
          abah je..


heeeeeee,,,^__^ alasan !!
tp serious ikotkn hati mmg nk je ikot mak blik.
rindu gler ngan budak2 tecik yg comel2 kt kg tuh..eeeeee~
lau korng tgok pn msti rsa mcm nk cubit2 je.
ni la antara budk2nye..


Muhammad Farhan Daniel  


The best !! Ranking no1
aku suka sgt menyakat budak tecik nih...haha
sbb dia xkn marah dan akn cuba sedaya upaya utk mcari jawapan bila aku nyakat dia. =)
satu hari tu,,aku gendong la dia and kiss pipi dia..

a'an - tatak syg adik ke?
aku - mesti la syg..
a'an - knp tatak syg adik?
aku - yela,,adik kn  budak baik,,mstila org syg..
a'an - oooo,,lau mcm tu adik xnk nakal2 lah,,nnti raaamaai org syg adik.kan tatak?
aku - iyee,,mcm tu la bagus.

heeeee,,syg gler aku kt budak tecik nih... ♥♥♥

haaa,,,,yg ni lgi sorang ,,


Muhammad Imran    
Ranking no 2 !
Yang ni aku xtahu nak cite apa,,
sbb dia sgt penakut dgn org sekeliling..
al-maklumlah baru blaja kenal org..
serius,,hensem doe...bila besar ni mesti ramai peminat. dijamin !


p/s - kalau lah bole terbang...bole ke??

Saturday, November 27, 2010

Angka Keramat ??



(msg diterima; 26 November 2010 drpd seorang sahabat)
Betul ke angka '26' ni merupakan angka keramat ??
anda percaya ?


mari kita lihat apa yg telah berlaku ;
26 Disember 2004 - Tsunami di Acheh
26 Mei          2006 - Gempa di Jogja
26 Jun           2009 - Gempa di Tasikmalaya
26 Oktober   2010 - Tsunami di Mentawai
                              - Merapi Meletus


Adakah anda perasan dgn semua ni ?
Sejauh manakah kebenaran yg mgatakan angka '26' ni angka keramat ? dan
Apakah yg akan berlaku pada angka 26 ini pada masa hadapan kelak ?
(banyak tnya betul ak nih =P)
Lu Pikir La Sundiri ~


p/s - inilah yg dikatakan azab Allah swt . Sama-samalah kita berdoa supaya dijauhi malapetaka ini dan semoga kita sentiasa berada di dalam rahmat Allah swt.Ingatlah ! kita hanya manusia yg kerdil.


Monday, November 22, 2010

My wish < 3

I wish gud luck to SPM & STPM candidate.
Gambattekudasai.....


Expecially ;
my best frens - Nur Aishah Omar
                     - Ahmat Arafik Husaini
                     Faruq Yamin
                     - Sally Atikah
                     - Wan Elina Wan Hussain
                     - Zarith Sofea Osman
                     - Nabila Hazri
                     - Nor Akhtiera Yeoziera Bakhtiar
                     - Alfi Shahrin Jasni
                     Lee Ming Qian


my cousin - Nur Shifa Herinna Kamaruzaman


my classmate - 6amanah
                     - 6 arif

* i will pray for u and also for myself.
  hope,will be get excellent result and enter U.
  Inshallah .......
                            ^__^

hanya tersenyum...~  =) MySpace

Hidup Hanya 3 Hari



Yang pertama: Hari kemarin.
Anda tak bisa mengubah apa pun yang telah terjadi.
Anda tak bisa menarik perkataan yang telah terucapkan.
Anda tak mungkin lagi menghapus kesalahan;
dan mengulangi kegembiraan yang anda rasakan kemarin.
Biarkan hari kemarin lewat; lepaskan saja…


Yang kedua: Hari esok.
Hingga mentari esok hari terbit,
Anda tak tahu apa yang akan terjadi.
Anda tak bisa melakukan apa-apa esok hari.
Anda tak mungkin sedih atau ceria di esok hari.
Esok hari belum tiba; biarkan saja…



Yang tersisa kini hanyalah : Hari ini.
Pintu masa lalu telah tertutup;
Pintu masa depan pun belum tiba.
Pusatkan saja diri anda untuk hari ini.
Anda dapat mengerjakan lebih banyak hal hari ini
bila anda mampu memaafkan hari kemarin dan melepaskan
ketakutan akan esok hari.
Hiduplah hari ini. Kerana, masa lalu dan masa depan
hanyalah permainan fikiran yang rumit.
Hiduplah apa adanya.
Kerana yang ada hanyalah hari ini; hari ini yang abadi.
Perlakukan setiap orang dengan kebaikan hati dan
rasa hormat, meski mereka berlaku buruk pada anda.
Cintailah seseorang sepenuh hati hari ini,
karena mungkin besok cerita sudah berganti.
Ingatlah bahawa anda menunjukkan penghargaan pada
orang lain bukan karena siapa mereka, tetapi kerana
siapakah diri anda sendiri jadi teman,
jangan biarkan masa lalu mengekangmu atau
masa depan membuatmu bingung, lakukan yang terbaik.





Monday, November 8, 2010

kepala haku yg smkin mmbesa~



hari smkin hari berubah hari bganti hari berlalu..
Tsutebess tidak lama lagi akan melanda..
anda tahu apa itu?


T  -tuhan
su -suruh
t   -tingkatan
e  -enam
be -belajar
ss -sungguh2


(cipta sendiri ni doe.)heee


aku merasakan kepalaku semakin hari semakin membesa.
terlalu bnyk benda alah dan segala macm ak humban ke dlm pale hotak aku nih.
alahai...fening2....tension btmbah tension.
kau nak ke kau xnk ke,kau kena terima.
whai otak + akal ,,, sori ar eh.tpaksa mmpergunakn+mndera kau demi kpentingan ak.
kasihan sama kau !
sbagai ganti,ak belanja kau mkn eh.mkn apa?
mkn kismis minda....haha....ok kan?


xpe,,lepas je Tsutebess melanda.kau akan kembali sedia kala.
jangan sedih2... ^___^


p/s : berkomunikasi dgn otak sgtlah bgus.cubalah.


hnya tersenyum...~  =) MySpace

Wednesday, November 3, 2010

haku kembali ~



Hachuum...
errrr ~ ...
bukak je blog ni da tbersin.spe la pnye blog yg diterabaikn ni .bhabuk!
amatlah kasihan ! malang sungguh dpt pmilik blog yg bgitu pemalas thap dewa ni.
(w'pun ak bgini,ak mrupkn s'org yg baik hati. ngehngehngeh = P )

sudah sekian lama ak x mgupdate blog ni.ttiba je rse nk mgupdate.
salah ke?xkan??

emm,,smakin hari smakin rungsing mgenangkn 'Tsutebess' yg bakal melnda d buln 11 dan 12 ni.
perasaan pn jadi xmnentu.mgapa bgini?ak tersngtlah,teramatlah dan terlalulh bnci dgn perasaan mcm ni ! ad ke ubt yg bole mrawt sakit ni?

_____________________________________________

time cuti2 ni,,mkin kerap kali temenung mmikirkn mse dpn.apa ak akn jadi?
accntn?errr,,blaja xsemegah mna.jgn harap lah ! harapn hnya tnggal hrapan.
emm,,ahli ekonomi?haha,,lupakn saja !
ak rse cm nk jadi model la,,ala yg mcm kt dlm tv tu...bole ke?
haha,,muka 'benyek'+seposen  ni ade hati nk jdi model meh?eh,perasan gler ar !
da la bdn pn ala2 dserng anaroxia..

ishh,,dah2 mls la nk pk.lupkn saja smuanya.biar la msa yg mnentukn.xgitu?

p/s-kerajinan melnda.
hnya tersenyum...~ =)MySpace

Tuesday, September 28, 2010

=))

AriLasso-Cintailah aku
Cintailah ak setulus hati..MySpace
Sesungguhnya aku xingin kau pergi......
bla..bla..bla..

oh,,i like this song..

hnya tersenyum...~ =)MySpace

Tuesday, September 7, 2010

al-kishah

ha,,ini perihal seminggu sebelum bhari braye..MySpace
umah bagaikan dilanda ribut taufan.huh!
macam tongkang pecah pun ada..serius
al-kelang kabuts semuanya..
apa nk jadi ni..haizz

fening-fening~MySpace
xpe.xpe,,semuanya akan beres dgn sekelip mata..hehehe
apa2 pun,selamat hari raya maaf zahir dan batin..jmputla dtg uma raya nnti. =)

p/s-lau xdtg pn bgus.heheh..mls nk melayan.



Wednesday, August 11, 2010

EXAM.EXAM.EXAM

I hate exam..!!
bila exam dah tentunya kne study..MySpace
bukn tu je,perasaan pun jdi xmenentu..

MySpace + MySpace + MySpace

apa da jadi kat aku ni??
gila ke?haizz,,
kadang ak rasa MySpace sgt.
lagi2 lpas kene sign surat perjanjian.
tp,,apakan daya...
gagahkan juga...

hnya tersenyum...~ =)
MySpace