Friends :)

LIKE jika anda SUKA :)

Friday, September 23, 2011

gila dah datang..

Salam semua...

lama sangat tak update blog..
mcm-mcm benda da berlaku sejak dari puasa sampai la ke raya
tapi da banyak yang lupa..

sedih bila terkenangkan arwah nyaie.
tak sempat nak raya dengan nyaie.
tak sempat nak mintak maaf dengan nyaie. ;(
apakan daya..Allah swt lebih menyanyainya...
tragis sungguh kisah yang berlaku kalau nak diceritakan balik.
takpela,yang berlalu biarkan.
nyaie tetap dalam kenangan iffa.

back to normal*

bila gila dah datang apa pun tak boleh.
semua benda buat tak menjadi.
rasa macam nak lempang semua orang yang ada kat sekeliling.
dasyat sangat bunyinya kan?
itulah bila #sesungut senggugut dah sampai.
nilah yang perlu ditanggung kaum hawa setiap bulan.

perit.
pedih.
sakit macam kain kene perah kuat-kuat tu.
sampai teguling-guling macam tenggiling (shin chan pnya ayat)
apa lagi benda yang boleh digambarkan?



Info*

Penyebab senggugut ni adalah seorang perempuan memiliki paras bahan kimia badan yang tinggi seperti prostaglandin yang dikeluarkan oleh rahim semasa haid,
saluran pangkal rahim yang sangat sempit dan ada masalah pada sistem peranakan.

Penyembuh*
(Bagi yang beragama Islam)

Cari madu dan baca ayat asyifa Surah an-Nahl ayat 69 kat madu tu dan makan le.

mudah-mudahan sembuh dengan izinya..

Surah an-Nahl: 69:



Kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). dari perut lebah itu ke luar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan.

p/s - otak boleh jadi biul dan beku kerana senggugut !



1 comment:

cottonlady said...

jom mkn madu bebyk fa!!!bkn stakat kurgkn sengungut,kter pn brtmbh manis,hehehhe