Friends :)

LIKE jika anda SUKA :)

Tuesday, February 15, 2011

Salam Maulidur Rasul !


kepada semua yang terbuka dan terbaca entri dalam blog ni...
saya ucapkan selamat menyambut maulidur rasul..
dan berjuta terima kasih kerana sudi menjenguk blog ni secara sengaja atau pun tidak..
=)

sempena maulidur rasul ni..jom kita mengenali nabi Muhammad saw.. ;)

*Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berda'wah) kepada kebajikan ( mengembangkan Islam , dan menyuruh berbuat segala yang baik, serta melarang daripada segala yang salah( buruk dan keji ). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya
( Surah Ali-Imran : 104 )

  Nabi Muhammad SAW adalah nabi agama islam yang ke 25 yang wajib kita ketahui. Beliau adalah nabi yang terakhir dengan ajaran yang menyempurnakan ajaran Allah SWT sebelumnya . Kitab yang dibawa bernama kitab suci Al-Quran yang berisi ajaran untuk semua umat manusia sepanjang zaman hingga hari kiamat tiba. Iman kepada nabi dan rasul Allah SWT adalah rukum iman yang ke-2.

Biodata Rasul / Nabi Muhammad SAW :

- Lahir : Tanggal 12 Rabiul Awwal / 20 April 571 Masehi
- Nama Ayah : Abdullah bin Abdul Muthalib
- Nama Ibu : Aminah binti Wahab
- Nama Atuk : Abdul Muthalib
- Nama Paman : Abu Thalib
- Gelar : Al Amin / dapat dipercaya
- Nama Isteri Pertama : Siti Khadijah
- Umur Menikah : 25 Tahun (isteri 40 tahun) ---> 6 anak / putra
- Diangkat Menjadi Nabi : 40 Tahun di Gua Hira'
- Ayat Pertama : Al-Alaq ayat 1-5

*sedikit sebanyak yang boleh kita kongsi bersama.
by - biodata Nabi Muhammad saw (link)

*"maka mereka yang beriman dengannya (Muhammad), membesarkannya dan membantunya dan mengikuti cahaya (Al-Quran) yang diturunkan bersamanya. Mereka itulah yang mendapat kejayaan"
(surah Al-A'araf: 157)
 
...................................................................................

kasihan sama aku,orang lain cuti aku kene kerja..
mesti kau orang kata 'masyuk' sebab dapat gaji double kn?kn?
haha,,lau kau orang nak tahu..
tampat keje aku ni 'canggih sanggat'
tak mainnye gaji double2 ni..main 'triple2' jek ! oke.
haiss,,sadisnya !!
friends aku yang lain semua cuti.
ntah-ntah tengah 'terbongkang' lagi kat atas katil tuh..
jeles.jeles.
nasib badan..nak buat macam mana kan...
takkan la aku nak merunggut depan orang.betul tak?
tak manis la orang tengok..cehh...(poyo je kott)
takpe takpe
aku masih punyai 'semangat' dan 'kekuatan' bekerja.
MySpace
heeee~ =)

disebabkan aku punyai 'semangat' dan 'kekuatan' bekerja.
haiss,,datang awal lagi hari ni !
awal dari biasa kott..(7.58am)
gara-gara ketiadaan keta,lori dan kejadah alah semua tu.
sampai anda boleh baring dan berguling2 kat atas jalan tar tuh !
mana mereka semua pergi??
ngerrr....
MySpace

takpe,,sabar eh wahai iffa. =)

p/s - buleh tak aku mau cari kerja lain ??

hanya tersenyum...~  =)  MySpace





No comments: