Friends :)

LIKE jika anda SUKA :)

Friday, February 25, 2011

tuhan selamatkan aku !



Salam. =)
 
alhamdulillah...
syukur,,my GOD save me from the bad 'good' people!
oh yeah...~
baru aku tahu siapa kamu sebenarnya.
jauh dari prinsip aku.
dan jauh sekali dari apa yang aku harapkan.
eh,aku tak maksudkan yang aku ni baik tahap dewa.oke.
aku pun jahat jugak tapi jahat bertempat la..
muahahahaha~ =P
yela,,aku bukan lah malaikat ! hanya manusia biasa aje.

'Sesungguhnya manusia diciptakan oleh Allah SWT adalah paling sempurna dibandingkan dengan mahluk yang lainya, termasuk diantaranya Malaikat, Jin, Iblis, Binatang, dllnya. Tetapi kita sendiri sebagai manusia tidak tahu atau tidak kenal akan diri kita sendiri sebagai manusia. Untuk itu marilah kita pelajari diri kita ini sebagai manusia, Siapa diri kita ini? Dari mana asalnya? Mau kemana nantinya? Dan yang paling penting adalah bagaimana kita menempuh kehidupan didunia ini supaya selamat didunia dan akhirat nanti' 

 memangla kita ni hanya manusia biasa tetapi,,kita yang menentukan siapa diri kita
dan kitalah yang menentukan manusia jenis apa yang kita mahukan.
jika kita pilih jalan yang buruk itulah yang kita akan jadi
dan sebaliknya jika kita pilih jalan yang baik..inshallah,Allah swt akan tunjukkan jalan yang benar.
betul tak? (aku ni dah macam ustazah la pulak!)
setiap kali kita buat salah,,mesti kita cakap 'aku manusia biasa je'
kan?kan?..
dah tahu kau orang pun manusia biasa..
kenapa mesti menghukum,menghina orang lain??
kau orang ada fikir tak,persoalan yang tadi tu berbalik pada kita semula.
jadi,,berfikirlah sebelum buat sesuatu
dan pandai-pandailah memilih kawan.
tak semua kawan itu kawan.dan tak semua musuh itu musuh !
faham-fahamkan lah eh.. =)

p/s - nasihat untuk DIRI SENDIRI dan anda juga...

hanya tersenyum...~  =)  MySpace




No comments: